מראות לאוטובוסים
אין ספק שמראות לאוטובוסים הן אחד המרכיבים החשובים ביותר בכלי הרכב הגדולים הללו. כשמדובר באוטובוס, בו הנהג אחראי לא רק על עצמו אלא גם על עשרות נוסעים, שדה הראייה חייב להיות אופטימלי בכל רגע נתון. מראות תקינות ומותאמות היטב יכולות לעשות את ההבדל בין נסיעה בטוחה לבין מצב שמעמיד את הנוסעים והנהגים בסיכון. זה אולי נשמע כמו פרט קטן, אבל האמת היא שהמראות ברכב כבד הן הרבה מעבר לאביזר – הן כלי חיוני לשליטה נכונה ברכב ולמניעת תאונות.
האוטובוסים של ימינו מצוידים במגוון רחב של סוגי מראות, וכל אחת מהן ממלאת תפקיד אחר. ישנן מראות צד גדולות שמעניקות לנהג תמונה רחבה של הכביש ושל השוליים, ומאפשרות לו להשתלב בתנועה בצורה בטוחה יותר. לצד זאת, קיימות המראות הפנימיות שמשמשות בעיקר לצפייה בנוסעים ולוודא שהכל מתנהל כשורה בתוך האוטובוס עצמו. בנוסף לכך, קיימות מראות פריזמטיות הממוקמות בכניסה וביציאה מהאוטובוס ומסייעות לנהג לראות בבירור אם כל הנוסעים עלו וירדו בבטחה.
כשבוחרים מראה לאוטובוס, חשוב לקחת בחשבון כמה פרמטרים מרכזיים. ראשית, יש לוודא שהמראה תואמת לדגם הספציפי של האוטובוס – הרי שלא כל מראה מתאימה לכל רכב. שנית, יש לשים לב לחומר ממנו מיוצרת הזכוכית – האם היא כוללת ציפויים מיוחדים להפחתת סנוור? האם היא עמידה בפני זעזועים או שריטות? נושא נוסף שחשוב לבדוק הוא אפשרויות הכוונון – האם מדובר במראה חשמלית שניתן לשנות את זוויתה בלחיצת כפתור מתוך תא הנהג, או שאולי זו מראה ידנית הדורשת התאמה ידנית?
דוגמא טובה למראות מתקדמות שתמצאו אצלנו ב'בבה פארטס' היא המראה החשמלית הראשית לאוטובוס YUTONG 6129/6938 המתאימה גם לצד ימין וגם לצד שמאל. מדובר במראה איכותית הכוללת פונקציית חימום מובנית – תכונה חיונית במיוחד עבור נהיגה בתנאי מזג אוויר קשים כמו גשם כבד או ערפל. כמו כן, ניתן למצוא גם זכוכיות חלופיות עם חימום למקרה שיש צורך בהחלפה בלבד ולא בקנייה של יחידה חדשה לחלוטין.
בנוסף למראות החיצוניות והפנימיות המסורתיות, כיום ישנן גם פתרונות חדשניים המשדרגים את רמת הבטיחות באוטובוסים. למשל, פנסי LED כתומים המשולבים בתוך המראת הצד באוטובוסים מסוימים כמו YUTONG – אלו נועדו להתריע ולשפר את הנראות של האוטובוס בעת איתות או ביצוע פניות חדות.
לקוחות רבים שואלים אותנו לגבי התקנת מראות משופרות ואילו דגמים יתאימו להם בצורה המדויקת ביותר. מהניסיון שלנו בתחום חלקי חילוף לרכב והאביזרים לרכבים כבדים כגון משאיות ואוטובוסים – אין פתרון אחד שמתאים לכולם. לכן אנו ממליצים לבדוק מראש אילו מפרטים טכניים דרושים לכם ולהיוועץ באנשי מקצוע במקרה הצורך.
שורה תחתונה? לבחור נכון את המראה המתאימה זה צעד קטן שיכול להשפיע משמעותית על בטיחות הנסיעה שלכם ושל הנוסעים שלכם! כאן באתר 'בבה פארטס' תמצאו מגוון רחב של מראות איכותיות לרכבים כבדים מכל הסוגים: החל ממראות צד חשמליות ועד למערכות מתקדמות עם חימום ותאורה מובנית. אנחנו כאן כדי לספק לכם בדיוק את הפתרון שאתם מחפשים כדי לשמור על נהיגה בטוחה וחכמה יותר!
שאלות ותשובות בנושא מראות לאוטובוסים ולרכבי נהיגה
1. מה היתרון של ראי פנימי פנורמי רחב למורה נהיגה, ואיך הוא משפר את חוויית הלמידה?
ראי פנימי פנורמי רחב למורה נהיגה (290X110X120) הוא אחד האביזרים החשובים ביותר בכל רכב ללימוד נהיגה. היתרון המרכזי שלו טמון בכך שהוא מספק שדה ראייה רחב במיוחד, המאפשר למורה לפקח בצורה יעילה יותר על כל מה שקורה בתוך הרכב ומחוצה לו. לדוגמה, באמצעות ראי כזה מורה הנהיגה יכול לראות בבירור את פניו של התלמיד ואת הידיים שלו על ההגה, וכך לוודא שהוא מבצע את הפעולות בצורה נכונה. בנוסף לכך, הרוחב של הראי מאפשר למורה לקבל תמונה מלאה של המתרחש דרך השמשה האחורית ושל רכבים מתקרבים, דבר קריטי בעת יציאה מחניות או ביצוע עקיפות מבוקרות. אני אישית מכיר מורי נהיגה שמספרים שזה שינוי משמעותי – הם לא צריכים לסובב את הראש שוב ושוב כדי לבדוק את הנעשה ברכב והם מרגישים הרבה יותר בשליטה בזמן השיעור.2. למה כדאי להשתמש בראי ואקום לאוטובוס טרפז למעבר הפנימי?
ראי ואקום לאוטובוס בצורת טרפז (25X24X16) הוא פתרון מעולה לנהגי אוטובוסים שמעוניינים בשדה ראייה נוסף בתוך כלי הרכב שלהם. מדובר במראה שניתן להצמיד לחלונות או לקירות הפנימיים של האוטובוס באמצעות מנגנון ואקום חזק ועמיד, כך שאין צורך בקידוחים או בהתקנות מורכבות. ייחודה בכך שהיא מאפשרת לנהג לראות אזורים מסוימים באוטובוס מזוויות שונות – כמו מעבר הנוסעים או הדלת האחורית – ובכך לשפר את הבטיחות בעת העלאה והורדה של נוסעים. דמיינו למשל סיטואציה שבה ילד קטן מתעכב בירידה מהאוטובוס – הנהג יכול לזהות זאת בקלות בלי להסתמך רק על מצלמות או מראות חיצוניות רגילות.3. מהם היתרונות של מראה חשמלית לאוטובוס YUTONG 6129/6938 לעומת מראה ידנית?
מראה חשמלית ימין/שמאל עבור אוטובוסים מסוג YUTONG 6129/6938 היא שדרוג משמעותי לעומת המראות הידניות המסורתיות שהיו נפוצות בעבר. ראשית, הכוונון החשמלי מאפשר לנהג להתאים במהירות ובקלות את זווית הראייה ישירות מתוך תא הנהג, ללא צורך בעצירה והתעסקות ידנית עם כיוון המראה מבחוץ. זהו יתרון עצום במיוחד כשמדובר בנסיעות ארוכות בתנאי שטח משתנים שבהם נדרש לבצע התאמות תכופות בזוויות הצפייה בהתאם לתנאי הדרך ולמצבי תאורה משתנים כמו שמש חזקה או ערפל כבד. שנית, חלק מהמראות הללו מגיע עם פונקציות נוספות כמו חימום נגד הצטברות אדים וקיפאון – דבר שמקל מאוד על הנהגים בחודשי החורף הקרים.4. מדוע זכוכית ראשית עם חימום למראת YUTONG היא פתרון מומלץ בעונות קרות?
אין דבר מתסכל יותר מנהיגה בתנאים קשים כאשר המראות מכוסות באדים או בקרח דקיק שאינו מאפשר לראות בצורה ברורה את הנעשה מאחור ובצדדים. בדיוק לשם כך קיים פתרון כמו הזכוכיות הראשיות עם פונקציית חימום עבור מראות YUTONG – הן עוזרות להמיס קרח ולהעלים אדים תוך זמן קצר מאוד לאחר ההתנעה של הרכב, ובכך מבטיחות נהיגה בטוחה גם במזג אוויר קשה במיוחד כגון גשם כבד או ערפל סמיך בבוקר מוקדם באזורי הרים גבוהים.5. איך פנס LED כתום לאיתות במראת הצד משפר את הבטיחות באוטובוסים?
פנס LED כתום המשולב בתוך מראת הצד באוטובוסים מודרניים הוא הרבה מעבר לגימיק עיצובי – זהו אביזר בטיחות חיוני שמטרתו לשפר את הנראות הכללית של האוטובוס בכביש ולעזור לרכבים אחרים להבין טוב יותר את כוונותיו של הנהג בזמן פנייה או איתות להחלפת נתיב. כאשר פנס כזה מותקן במיקום אסטרטגי בתוך המראה החיצונית בצדדים, הולכי רגל ונהגים אחרים יכולים להבחין טוב יותר בשינוי הכיוון המתקרב גם בתנאי ראייה מוגבלים כמו חושך גמור או גשם שוטף.6. איזו חשיבות יש לבחירת מראת צד ראשית חשמלית בגודל 384X205MM עבור אוטובוסים גדולים?
אחת הבעיות הגדולות שנהגים באוטובוסים ומשאיות מתמודדים איתן היא שטחים מתים – כלומר מקומות בכביש שלא ניתן לראות דרך החלונות והראייה הישירה בלבד אינה מספיקה כדי לכסות אותם באופן מלא. לכן שימוש נכון במראת צד ראשית בגודל מתאים (384X205MM) יכול לעשות הבדל עצום מבחינה בטיחותית ולאפשר כיסוי זוויות קשות לצפייה שעשויות להסוות רכבים אחרים בזמן נסיעה עירונית צפופה או השתלבות בכבישים מהירים.7. איזו פונקציונליות מציעה מראת צד כניסה חריץ (372X184MM), ומהיכן כדאי להתקין אותה באוטובוס?
מראת צד כניסה חריץ בגודל (372X184MM) מיועדת בעיקר לשיפור השליטה על אזור הכניסה והיציאה מהאוטובוס - זה אומר שהיא ממוקמת בדרך כלל ליד דלת הנוסעים הקדמית ומאפשרת לנהג לוודא שכל האנשים יורדים ועולים בבטחה לפני שהוא ממשיך בנסיעה.8. האם יש הבדל בין שימוש במראה פריזמטית כניסה תפוח לבין מראת צד כניסה תפוח מבחינת שדה הראייה שהן מספקות?
בהחלט כן! בעוד שמראה פריזמטית כניסה תפוח (172X222MM) מיועדת לספק תמונת מצב רחבה יותר עבור שטחים קרובים לדלת ולמעבר הפנימי דרך שבירת אור מיוחדת בזויות שונות - הרי שמראת צד כניסה תפוח (376X187MM) מעניקה זוויית צפייה ישירה וברורה כלפי מטה כך שהנהג יוכל לזהות טוב יותר מכשולים קטנים ונקודות בעייתיות שעלולות להיות מוסתרות משדה הראיה הישיר שלו.9. מדוע מומלץ להשתמש במראת צד ענק חריץ לאוטובוסים מדגם וולבו (425X204MM)?
כאשר מדובר באחד הדגמים הגדולים ביותר בשוק התחבורה הציבורית כמו אוטובוס וולבו ששימוש בו נעשה רבות בקווים בינעירוניים עמוסים - יש צורך אמיתי במערכת מראות המספקת מקסימום נראות לכל הכיוונים האפשריים ולכן השימוש במראה גדולה מסוג זה מעניק לנהגים אפשרויות מעולות לשליטה מוחלטת בסביבתם גם כאשר הם מבצעים פניות חדות בתחנות צפופות במיוחד בעיר גדולה מלאת תנועה סואנת ורוכבי אופניים רבים בסביבה הקרובה שלהם.השוואה בין מראות וציוד נלווה לאוטובוסים ולמורי נהיגה
כאשר מדובר בבחירת מראות וציוד נלווה לכלי רכב גדולים כמו אוטובוסים ורכבי הוראה, ישנם כמה גורמים מרכזיים שצריך לקחת בחשבון – שדה הראייה, איכות החומרים, אפשרויות החיבור והנוחות בשימוש. בחירה לא נכונה של מראה יכולה להשפיע באופן משמעותי על רמת הבטיחות בנהיגה, ולכן כדאי להבין את ההבדלים בין הדגמים השונים.ראי פנימי פנורמי רחב למורה נהיגה {290X110X120}
הראי הפנימי הזה הוא פתרון מצוין עבור מורי נהיגה שמבקשים לקבל תמונה ברורה של המתרחש בתוך הרכב. מדובר במראה רחבה במיוחד, המספקת זווית ראייה מורחבת כך שהמורה יכול לעקוב בצורה קלה יותר אחר תנועות התלמידים במהלך הנהיגה. גודל המראה (290X110X120) מבטיח שהיא תתאים לרוב רכבי ההוראה ותספק כיסוי מקסימלי של חלל הפנים. יתרון נוסף הוא ההתקנה הפשוטה שלה – ניתן לחבר אותה בקלות לרכב ללא צורך בהתאמות מיוחדות.ראי ואקום לאוטובוס טרפז למעבר הפנימי 25X24X16
מדובר במראה ייחודית בצורת טרפז המתוכננת לשימוש בתוך האוטובוס, בעיקר למעקב אחר הנוסעים בעת העלייה והירידה מהרכב. החיבור באמצעות ואקום מאפשר התקנה מהירה ופשוטה בלי צורך בקידוחים או בהתקנות מורכבות. בזכות הגודל שלה (25X24X16), היא מספקת שדה ראייה רחב מאוד ומאפשרת לנהג לפקח על דלתות הכניסה והמעבר המרכזי באוטובוס בצורה נוחה ובטוחה יותר.מראה חשמלית מושלמת אוטובוס YUTONG 6129/6938 שמאל\ימין
אם אתם מחפשים פתרון מתקדם יותר עבור אוטובוסים מהדגמים YUTONG 6129 או 6938, המראה החשמלית הזו היא אופציה מעולה. מדובר במערכת משוכללת הכוללת חיבור חשמלי שמאפשר התאמה מדויקת של זווית הראייה בהתאם לצורכי הנהג. היתרון הגדול כאן הוא השליטה מרחוק – במקום לצאת מהרכב ולהתאים את המראה ידנית, ניתן לבצע זאת בקלות מתוך תא הנהג בעזרת כפתורים ייעודיים בלוח הבקרה של האוטובוס. זהו פיתרון אידיאלי לנהגים הזקוקים לשינויי זווית מהירים ושיפור הבטיחות בזמן נהיגה בתנאים משתנים.זכוכית ראשית + חימום למראה YUTONG
כשמדובר על נסיעה בתנאי מזג אוויר קשים כמו ערפל או גשם כבד, זכוכיות עם חימום מובנה הן חובה לכל אוטובוס מודרני. הזכוכית הראשית הזאת מיועדת לדגמי YUTONG ומגיעה עם מערכת חימום מובנית שמונעת הצטברות של אדים וקיפאון על פני השטח שלהן. היתרון בכך הוא שהנהג מקבל תמונה ברורה בכל זמן נתון ללא צורך בניקוי ידני מתמיד, דבר שמשפר משמעותית את רמת הבטיחות בכביש בתנאים מאתגרים במיוחד.פנס לדים כתום לאיתות במראה לאוטובוס YUTONG
עוד אלמנט חשוב מאוד לבטיחות בדרכים הוא מערכת האיתות המשולבת בתוך המראות הצדדיות של האוטובוס. הפנס הזה משמש כאמצעי איתות נוסף וממוקם ישירות בגוף המראה כדי לשפר את הנראות של הרכב בשעות הלילה ובזמן פניות וסיבובים חדים בכבישים עירוניים ובינעירוניים כאחד. בזכות טכנולוגיית הלד, הפנס הזה מספק תאורה עוצמתית וברורה תוך צריכת חשמל נמוכה יחסית שנשמרת לאורך זמן ללא צורך בתחזוקה שוטפת תכופה מדי.מראות צד שונות לאוטובוסים
המבחר הרחב בתחום מראות הצד מאפשר התאמה מדויקת לכל סוגי האוטובוסים בהתאם לצרכים הספציפיים שלהם:- מראה צד ראשית חשמלית {384X205MM} – מיועדת לנהגים שמעדיפים שליטה חשמלית מלאה על התאמת זוויות הראייה שלהם מתוך תא הנהג בצורה פשוטה ונוחה במיוחד.
- מראה צד כניסה חריץ {372X184MM} – מתאימה במיוחד לניטור אזור הכניסה והירידה מהאוטובוס ומסייעת לוודא כי אין נוסעים שנותרו מאחור לפני שהדלת נסגרת.
- מראה פריזמטית כניסה תפוח {172X222MM} – בעלת עיצוב פריזמטי ייחודי המספק ראייה רחבה יותר ומקטין עיוותים שעלולים להיווצר במראות רגילות.
- מראה צד כניסה תפוח {376X187MM} – אופציה נוספת המתאימה לפיקוח מלא על אזור הכניסה עם שטח צפייה גדול וזוויות מותאמות לסוגים שונים של כלי תחבורה ציבוריים.
- מראת צד אוטובוס וולו ענק חריץ {425X204MM} – מושלמת לאוטובוסים גדולים במיוחד כמו דגמי Volvo בהם יש צורך בשדה ראייה רחב ככל האפשר כדי לכסות שטחים מתים ולשפר את בטיחות הנסיעה.
איך לבחור את המוצר המתאים?
בחירת המוצרים הנכונים תלויה בעיקר בצרכים הספציפיים שלכם כרוכשי ציוד לרכב מסחרי או ללימודי נהיגה: האם אתם מחפשים פתרונות פשוטים להתקנה עצמית כמו מראת ואקום? האם אתם צריכים מערכות מתקדמות הכוללות חימום ואפשרויות כיוון חשמליות? בנוסף לכך, חשוב לבדוק היטב שהתאימות הטכנית בין חלקי החילוף לבין הדגם הספציפי שלכם אכן מדויקת כדי להבטיח התקנה חלקה וביצועים מירביים.עם כל האפשרויות הללו, ברור שאין פתרון אחד שמתאים לכולם – אך אם תקחו בחשבון את הצרכים האישיים שלכם ותשוו היטב בין הפריטים הקיימים בשוק, תוכלו למצוא בדיוק את הרכיב שישדרג לכם את הראייה ואת הבטיחות על הכביש!
מספר המוצרים בסל : 0
סל קניות
(
0
)